כולנו יודעים שבלי אינטרנט לא ניתן להסתדר בימינו, וכמו שזה נכון לאנשים פרטיים כך זה גם נכון עבור עסקים.
חיבור אינטרנט אמין ומהיר הוא חיוני לרובם המכריע של העסקים בישראל, ובהתאם לכך השוק מציע ספקים רבים המעניקים שירותי אינטרנט ייחודיים ומותאים לעסקים וארגונים.
המדריך הבא נועד לסייע בבחירת ספק האינטרנט המתאים לעסק שלכם מתוך המגוון שמציע שוק הספקים הישראלי.
איך לבחור אינטרנט לעסקים – המדריך המלא לפניכם. קריאה מועילה!
הערכת דרישות העסק שלכם
אין ספק שהצעד הראשון בבחירת אינטרנט לעסקים הוא הערכת הדרישות הספציפיות של הארגון שלכם, ולאחר שתעשו זאת הבחירה שלכם תהיה הרבה יותר מדויקת.
בשלב זה אתם מעוניינים להבין את דפוסי השימוש של העסק שלכם, כגון מספר המשתמשים, המכשירים והיישומים שיסתמכו על החיבור לאינטרנט.
באמצעות נתונים אלו תוכלו לקבוע את רוחב הפס הנדרש עבור הפעילות העסקית, תוך התחשבות בגורמים כגון העלאות/הורדות של קבצים, שיחות ועידה בווידאו, שירותים מבוססי ענן ועסקאות מקוונות.
הכירו את סוגי החיבורים השונים
סיבים אופטיים: סיבים אופטיים נחשבים לאופציה החדשנית ביותר כיום, והם מתבססים על חוטים דקיקים העשויים זכוכית או פלסטיק המאפשרים העברת מידע ונתונים באמצעות אותות אור.
הסיבים האופטיים ידועים בחיבור האינטרנט המהיר שהם מציעים וברוחב הפס הגבוה במיוחד.
עקב הסיבות האלה, עסקים רבים בוחרים באינטרנט סיבים אופטיים לניהול הארגון שלהם.
בעת שתפנו לספק המציע תשתית סיבים אופטיים, הוא יבצע עבורכם בדיקה שתעריך את נגישות תשתית הסיבים באזור שלכם.
אינטרנט בכבלים: אינטרנט בכבלים יושב על התשתית של ספקי הטלויזיה בכבלים, ולמרות שהוא מציע מהירויות גבוהות יחסית, הוא עדיין לא תמיד יכול להתאים לארגונים עם דרישות נרחבות במיוחד.
אחד החסרונות של אינטרנט בכבלים הוא האפשרות לאיטיות בשעות עמוסות במיוחד, ולכן הוא יתאים בעיקר לארגונים עם צרכים בינוניים ומטה.
DSL (קו מנוי דיגיטלי): חיבורי DSL עושים שימוש בקווי הטלפון הקיימים, ונחשבים לתשתיות אינטרנט מיושנות ביחס לתקופה הנוכחית. יחד עם זאת מדובר באופציה בעלות יחסית נמוכה, המתאימה בעיקר לעסקים בינוניים או קטנים. במידה ואתם מנהלים עסק גדול הדורש רוחב פס משמעותי, כנראה שסוג התשתית הזה פחות יתאים לכם.
בצעו מחקר ספקי אינטרנט זמינים
השלב הבא לאחר הבנת דרישות האינטרנט של העסק וסוגי שירותי האינטרנט הזמינים, הוא לבצע סקר שוק מעמיק בקרב ספקיות האינטרנט השונות המציעות שירות מיוחד לעסקים.
ההמלצה היא לעבוד עם ספקית אינטרנט שמכירה את הצרכים הייחודיים של ארגונים, וכדאי לבחון את המוניטין שלה בקרב עסקים שונים באותו סדר גודל שלכם.
אתם מחפשים את ספקית האינטרנט שתעניק לכם חיבור אמין וללא תקלות רבות, שירות לקוחות עסקי מהיר ככל הניתן, ואפשרות למדרגיות עתידית שעליה ידובר בהמשך המאמר.
נקודות גיבוי ואמינות רשת
חיבור אינטרנט אמין הוא חיוני לפעילות עסקית ללא הפרעה, ולכן עליכם לוודא שאתם בוחרים בספקית אינטרנט אמינה שיש לה גם נקודות גיבוי במידת הצורך. נותן שירות שיש לו מספר נקודות נוכחות (PoPs), מעניק לכם מערכות גיבוי למקרה של תקלות בלתי צפויות או קריסת חיבור האינטרנט.
נקודה נוספת שחשוב לברר היא "יתירות רשת" המקצה לכם אצל הספק רוחב פס שהוא קצת מעבר למה שאתם צריכים, וזאת על מנת להתמודד עם זמנים עמוסים במיוחד ולאפשר את המשך הפעילות התקינה של העסק.
לבסוף, שאלו על הסכמי רמת שירות המתארים אחוזי זמן פעולה מינימליים ופיצוי הניתנים עבור הפרעות בשירות. ספק שירותי אינטרנט אמין יצמצם את ההפרעות ויבטיח שהארגון שלך יישאר פרודוקטיבי.
אמצעי הגנה ואבטחה
בנוף הדיגיטלי המתפתח ללא הרף אבטחת סייבר היא בעלת חשיבות עליונה, וזה נכון במיוחד עבור עסקים. בעת בחירת ספק שירותי אינטרנט, העריכו את אמצעי האבטחה שיש להם כדי להגן על הנתונים והרשת שלכם. כדי לעשות זאת שאלו לגבי תכונות כגון חומות אש, פרוטוקולי הצפנה, מערכות זיהוי פריצות ועדכוני אבטחה סטנדרטיים.
בנוסף, הקפידו לוודא האם ספק שירותי האינטרנט מציע שירותי אבטחה אופציונליים נוספים, כגון רשתות וירטואליות פרטיות (VPNs) או פתרונות אבטחה מנוהלים. תשתית אבטחה חזקה המסופקת על ידי ספק שירותי האינטרנט תעזור לכם להגן על המידע העסקי הרגיש שלכם ולמנוע איומי סייבר פוטנציאליים.
מדרגיות וצמיחה עתידית
חשוב לזכור שעסק הוא דבר דינמי ומתפתח, וכשאנו בוחרים אינטרנט לעסק שלנו כדאי להסתכל גם כמה חודשים או שנים קדימה.
מאוד חשוב לברר לגבי המדרגיות של תשתית האינטרנט בעת בחירת ספק שירותי אינטרנט לעסק שלכם.
ככל שהעסק שלכם מתרחב ומתפתח, כך גם דרישות רוחב הפס שלכם עשויות לגדול, ובתכניות מסוימות זה עלול להיות מאוד לא משתלם. ודאו שספק האינטרנט שבחרתם יכול להכיל את הצמיחה העתידית של העסק על ידי הצעת תוכניות גמישות ואפשרויות מדרגיות.
בררו לגבי התהליך והעלות הכרוכים בשדרוג חיבור האינטרנט שלכם בעת הצורך, ובאופן זה תוכלו לחסוך עלויות ולהימנע מ"הפתעות" עתידיות.
תמחור וניתוח עלויות
שלב השוואת המחירים הוא השלב שכולנו נוטים "לרוץ" אליו מהר מדי, אך למעשה אנו ממליצים להגיע אליו רק אחרי הבנת כל הצרכים והאפשרויות.
כשאנו משווים מחירים אנו לוקחים בחשבון הרבה מעבר למחיר, ומקפידים להבין מהי התועלת שאנו מקבלים בתמורה למחיר הזה.
השווו את המחירים שמציעות ספקיות אינטרנט שונות לעסקים, תנאי החוזה וכל העמלות הנסתרות הכרוכות בכך.
שימו לב לכל מבצעי קידום מכירות או הנחות שעלולות לפוג לאחר תקופה מסוימת ולגרום ל"הקפצת" המחיר בלי שתשימו לב לכך.
בסופו של דבר, המטרה היא להגיע למצב שבו אתם מקבלים תועלת משתלמת עבור המחיר שאתם משלמים, וכמובן מצב שבו העלות תואמת את התקציב שלכם.